Yoga Dersleri ile hayatınıza huzur, renk & sağlık katın

  • Kozyatagi / Kadıköy / İstanbul
  • 08:30 - 21:30
  • E-Posta

    banu.deger@gmail.com

  • 08:30 - 21:30

    Haftanın Her Günü

Hamile Pilatesi KOzyatağı Maltepe Bostancı istanbul

Hamilelik Döneminde Sırt ve Bel Ağrısı Neden Olur Nasıl Geçer?

insan omurga kompleks bir bağ zincir, şerit, kemik, adale ve hem de esnek olması gereken vertebral disklerden oluşur. Omurga (servikal ve lomber) doğal eğrileri birbirine bağlıdır ve her bir eğri diğerini destekler iken, herhangi bir sapma ayrıca bu diskleri etkileyebilir.. Hamilelikte omurların dizilimleri bebeğin ağırlığından dolayı yer değiştirebilir. Bu nedenle omurgada ,sırt ve bel kaslarımızda ağrılar meydana gelebilir. Hamile Pilatesinin çoğu egzersizlerinin amacı, bu doğal eğrileri korumak ve optimum düzgünlüğü sağlamak ve birbirine yakın her eklem için nötr yani düzgün bir pozisyon oluşturmak için hamile pilatesi egzersizleri uygulanır. Bu nötr pozisyonda omurga derin kaslarla desteklenir. (multifidus ve Transversus Abdominus) Bunlara MERKEZ CORE KASLARI DENİR. Ama hamile iken direkt olarak merkez kore kasları ile değil , onlara yardımcı yan kaslarımızı da kullanarak da hamileliğinizi ağrısız ve sağlıklı bir şekilde tamamlarsınız.

Merkez koru şu kaslar oluşturur.Yani merkezin daha geniş tanımı ,omurgaya tutunan ,kalça ve pelvisi çevreleyen , nefes alış verişi destekleyen ve omuz kuşağını dengeleyip sabitleyen tüm gövde kaslarıdır.

Hamile Pilatesinde spinal dokularda ve inter-vertebral diskler üzerindeki baskıyı azaltmak için hizalama her vertebranın güçlendirilmesi, yönünde hareketler yaptırılır.Örneğin ben Omurga Terapist olduğum için hamileliğiniz boyunca derslerde omurga üzerine bir cok özel hareket yaptırırım. Hamile Pilatesinde omurga baş, omuzlar, göğüs, omurga ve vücudun tüm bölümlerinde kendi ideal hizasında olmasını sağlamak için pelvis hizalama mutlaka gereklidir. Hamile Pilatesi derslerim de mutlak doğuma yardım etmesi ve kalça ve siyatik ağrılarına karşı pelvisi ve pelvik taban kaslarını çalıştırıcı bir çok hareket uygulat

Derslerde öğrenciler devamlı izlenir ve kifoz, lordoz yada düz sırt problemi var mı ? bakılır. Duruş bozukluğu olan öğrenciler hareketleri en zor yapan ve en çok da fayda elde eden öğrencilerdir.

Pilatesin Hayatınıza Sağlık, Neşe ve Mutluluk Katması Dileğiyle...

Saygılarımla

Banu DEĞER

Yogilates