Yoga Dersleri ile hayatınıza huzur, renk & sağlık katın

  • Kozyatagi / Kadıköy / İstanbul
  • 08:30 - 21:30
  • E-Posta

    banu.deger@gmail.com

  • 08:30 - 21:30

    Haftanın Her Günü

Hamile Pilatesi KOzyatağı Maltepe Bostancı istanbul

Hamile Pilatesi

Hamile Pilatesi Nedir?
Hamile pilatesinin ne olduğunu anlatmadan önce sizlere Pilates nedir biraz bunun hakkında bilgi vermek istiyoruz. Pilates, Joseph Pilates tarafından birinci dünya savaşında yaralanan askerlerin rehabilitasyonu için geliştirilen bir tekniktir. Yapılan pilates çalışmalarında ana hareketlerin tümü yoga yada dans hareketlerinden türemiştir.

Hamile pilatesi yapan hamileleri çalıştırırken ben genellikle yoga ve pilates hareketlerini birlikte kullanırım. Bunu da Amerika’da eğitim aldığım enstitü olan Yogilates ten esinlenerek yaptırırım. Hamile Pilatesinde yoga ve pilates hareketleri birlikte kullanırken, ayrıca omurga terapi hareketleri de eklerim. Sonuçta bu hareketlerin zaman içerisinde, vücudu daha ince bir forma soktuğu, kasları sağlamlaştırarak düzgün ve sıkı bir beden yaratıldığı sağlanmıştır.

Hamile Pilatesine Ne Zaman Başlanmalı ?

Genellikle erken dönemde Hamile Pilatesine başlayan ve doğuma kadar devam eden öğrencilerimde gözlemlediğim yağ kütlelerinin azaldığı ve kas kütlesine kavuştuklarıdır. Ayrıca doğumdan sonra da hızla kilo verip son derece ince uzun kaslı ve fit bir vücuda sahip olduklarını kendim bizzat görmekteyim. Hamile Pilatesinde hareketler ayrıca bazı sakatlıklara daha çabuk cevap verir. Bana dizi yada sırtı ağrıyarak gelen bir hamile 4 yada 5 ders sonra yavaş yavaş bu ağrıları ile vedalaşır. Pilates özellikle bu neden ile Amerika’da ve dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır. Hamile Pilatesinde ağırlıklı olarak karın kaslarını kullanmayız. Fakat yaptığımız bütün hamile pilatesi dersinde yan hareketler ile farkında olmadan karın kaslarını da çalıştırırız. Hamile pilatesi ve benim uyguladığım hamile yogilatesi ile her yaşta ve durumda yapılabilecek bir uygulamadır.

Yogada kullanılan nefes tekniklerine ilave olarak tekrar yapılan hareketlerde özel pilates nefes tekniği hareketlere eklenir. Pilates nefes ve hareket koordinasyonunu sağlayan bir öğretidir. Dersler sırasında nefes kapasitesi artar, vücuda daha fazla oksijen girer ve düzgün nefes çalışmaları ile kanda laktik asit birikmesi yaşanmaz ve toksinler nefesle atıldığı için dersten sonraki günlerde vücutta herhangi bir ağrı ortaya çıkmaz. Bu nedenle hamileler de eğer aralarında sporu hiç sevmeyenler bile olsa derslere koşa koşa gelirler. Yogada denge önemlidir, pilateste ise ana kas grupları önemlidir.

Hamile Pilates ve Hamile Yogilates de işte bu iki önemli özelliği birlikte kullanır. Yalnızca hamile pilates ve yogilates karın hareketleri ilave edilmez. Kullanılan nefes teknikleri kalp ve tansiyon rahatsızlıkları olan kişilerde son derece yararlı etkiler ortaya çıkartır. Hamilelikte bazen tansiyon problemi yaşanmaktadır. Ama yaptığınız çalışmalar bu süreci daha kolay atlatmanızı sağlar.

Hamile Pilatesi Faydaları Nelerdir ?

Hamileler sürekli hareketsiz çalışma ortamlarında çalışmaktan bel ve sırt ağrısı çekenler ve bedensel rahatsızlıkları olanlar (fıtık, skolyoz, ankilozan vs. vs.) güçlenen kas yapısı ile birlikte bu ağrılardan kısa sürede kurtulurlar. Vücudunda sarkmalar ve yağlanmadan dolayı deformasyon olan kişilerde sıkı ve biçimli bir siluet için Hamile Pilatesi ve Hamile Yogilatesi yapabilirler. Yogilates Çalışmaları yüksek tempolu ve ani hareketlerden oluşan Aerobik Step çalışmalarının tam aksine vücudun temel ritmi sayılabilecek soluk alma ve verme ritminde yapılır. Ayrıca profesyonel bir eğitimci ile birlikte yapılan yogilates çalışmalarında kandaki oksijen seviyesi hep yüksek kaldığından daha çok enerji harcarsınız. Dersten sonra ilk olarak cildinizde olmak üzere bu etkiyi hemen fark edebilirsiniz. Ayrıca nefes teknikleri düzenli uygulandığından hamilelerde bebeğin gelişimini de çok iyi ve sağlıklı bir biçimde etkiler.

Hamilelik bulantılarınız artık hiç olmaz yada olursa nefes teknikleri ile bunları geçiştirebilirsiniz. Ayrıca hamile pilates ve hamile yogilates yer ve zamana bağlı olmadan yapılabilecek bir uygulamadır. Uygun ve profesyonel bir eğitimle iş yerinde de kısa sürekli bu tekniklerden bazıları uygulanabilir. Sonuç olarak hamile yogilates bedeni tepeden tırnağa yeniler. Yapılan egzersizler, vücudu sıkılaştırıp forma sokar. Daha çok nefes tekniği kullanmak ve öğrenmek fırsatına kavuşursunuz. Yapılan nefes teknikleri hamilelerde rahatlama ve bebeklerde de daha üstün bir zeka düzeyine yardımcı olmaktadır. Hem kendi oğlumun IQ düzeyinden, hem de annelerimin kendi çocuklarında yaptığı gözlemlerden bu sonuca vardım.

Hamile pilatesi egzersizleri, kalça, pelvis ve sırt bölgesini aynı oranda güçlendirdiği için sağlam bir duruş ve iskelet ortaya çıkarmaktadır. Sakatlanmalar asla olmaz ve oluşmuş olanlarda gün be gün düzelir. Fiziki dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır. Hamileliğin sonuna kadar huzurlu, güçlü ve sağlıklı bir bedene kavuşulur.

Pilatesin Hayatınıza Sağlık, Neşe ve Mutluluk Katması Dileğiyle...

Saygılarımla

Banu DEĞER

Yogilates