Yoga Dersleri ile hayatınıza huzur, renk & sağlık katın

  • Kozyatagi / Kadıköy / İstanbul
  • 08:30 - 21:30
  • E-Posta

    banu.deger@gmail.com

  • 08:30 - 21:30

    Haftanın Her Günü

Hamile Pilatesi KOzyatağı Maltepe Bostancı istanbul

Hamile Pilatesi ile Düzgün Omurga

Hamile Pilatesi ile Düzgün Omurga

İnsan omurgası kompleks bağlar, kemikler, adaleler ve esnek olması gereken vertenral disklerden oluşmaktadır. Omurga (servikal ve lomber) doğal eğrileri birbirine bağlıdır. Ve her biri eğri diğerini desteklerken herhangi bir sapma bu diskleri etkileyebilir. Hamile Pilatesi size bu konuda yardımcı olur.

Hamile Pilatesi veya Türkiye’de sadece benim uyguladığım Hamile Yogilates’İ egzersizlerinin amacı, bu doğal eğrileri korumak ve optimum uyum sağlamak. Her ekleme nötr bir pozisyon oluşturmak için pilates egzersizleri uygulanır. Bu nötr pozisyonda omurga derin kaslar ile desteklenir. Bunlara Merkez Core Kasları denir.

Merkez kor şu kaslardan oluşur; yani merkezin daha geniş tanımı, omurgaya tutunan kalça ve pelvisi çevreleyen, nefes alış verişi destekleyen ve omuz kuşağını dengeleyip sabitleyen tüm gövde kaslarıdır. Hamile iken bu kaslara çok ihtiyacımız vardır. Çünkü sırtımız öne doğru eğilmekte, kalça kaslarımız ve bel pozisyonumuzun yeri değişmektedir.

Böylece spinal dokularda ve inter-vertebral diskler üzerindeki baskıyı azaltmak için hizalama yapılır. Bu hareketlerde hamilelikte bel ve sırt ağrısı konularında bel ve sırtı güçlendirerek rahatlama getirir. Yarı yatar pozisyonunda bir nötr omurga baş, omuzlar, göğüs, omurga ve vücudun tüm bölümlerinde kendi ideal bir yerde olmasını sağlamak için pelvis hizalama gerekir. Derslerde bolca tekrarlanan pelvik tilt hareketleri ile birlikte omurga terapi yaptırılarak omurgadaki dendenin düzende kalması sağlanır. Benim derslerimde başlangıçtan bir ay sonra bütün bu problemler yok olmakta ve hamileler hiç ağrıları olmadan hamileliklerini sonlandırmaktadırlar.

Ben derslerimde de hamile öğrencilerimi devamlı izler ve kifoz, lordoz yada dkolyoz yani omurga eğriliği gibi bir problemi var mı diye bakarım. Duruş bozukluğu olan hamileler hareketleri en zor yapan ve aynı zamanda en çok faydayı sağlayan öğrencilerimdir.

Hamilelikte Omurgada Olan Değişiklikler
Boyun bölgesinde, öne doğru eğilme baş ve boyun ağrıları.

Sırt bölgesinde, kamburlaşma başlaması, sırt ağrıları, nefes almada zorlanma.

Bel bölgesinde, bel ağrıları, bel çukurunun artması, siyatik ağrıları, bacak ağrıları.

Ayak bölgesinde, ayak ve tabanlarında ağrılar.

Kaslarda da aşırı şekilde kramplar başlar.

Pilatesin Hayatınıza Sağlık, Neşe ve Mutluluk Katması Dileğiyle...

Saygılarımla

Banu DEĞER

Yogilates